Tusen tankar!



Vaknade av att Hampus sa att min mobil ringde, jag lyfte mig och såg att det var socialen, så jag sket i att svara jag sov ju. Men det gick nog inte så bra, för de ringde hem till Hampus så han fick ju trots allt svara. Så jag fick snacka med dom ändå. Det dom ville berätta var att de har varit och hälsat på en foster familj till mig, och de tror att det är ett bra ställe för mig. & att det ville att jag skulle följa med på onsdag och häsla på dom, de berättade också att där bodde en massa ungdomar, och så, och det vet jag inte riktigt om jag pallar med, och så är det ute på landet något jag inte riktigt uppskattar kanske.:S , men jag kan ju inte döma förens jag varit dä och sett hur det verkligen är:)
Men så som jag känner nu så känner jag att jag verkligen inte orkar massa ungdomar, bråk & tjafs.
Jag är så trött på att bråka med folk.
Jag menar jag vill bara till ett ställe där jag kan må bra, där jag kan få lov att vara mig själv utan att vara rädd.
Där jag kan känna mig trygg & känna att jag är en del av någon.
Men det är inte ofta man gör det längre, alla i världen skiter mest i vilket, jag menar varför skulle dom bry sig om ett barn när det inte ens är deras eget?

Jag är så rädd för att komma till ngåon som inte ser mig, som bara ser ner på mig,
som stötter bort mig. Jag menar jag vill inte det, jag orkar inte den känslan mer, och jag orkar inte fly mer!
Jag är enormt trött på allt nu, jag är trött på att försöka fly, och börja om från samma ställe igen!
Jag är 16 år, har tusen takar runt omkring mig, hela  mitt huvud fylls av tankar, jag kan inte tänka på ngåot annat mer än detta för att mitt huvud fylls av tusen oroliga tankar!
Jag brukade alltid säga förr att ingen kunde såra mig, att ingen någonsin skulle få såra mig,
men det är ju inte sant, jag har ju låtit andras ord såra mig, jag har låtit mina egna tankar såra mig!
Men aldrig ska jag mer låta någon vuxen såra mig eller krossa mitt hjärta, ingen vuxen ska någonsin få trampa på mig eller få se ner på mig!

Jag är starkare än er, jag är nu starkare än någonsin!


Ett tips till alla som blivit sårade så många gånger, som inte tror på sig själv, som bara känner sig svag & värdelös;

- Låt aldrig någon såra dig, för det är då du visar att den är starkare än dig.
- Känna sig svag gör alla en gång i livet, men låt inte det ta över dig! Vänd dig om och var stark!
- Alla har vi någon gång dålig självkänsla, men låt inte det vara föralltid, för det är då du mår så dåligt.
Se dig själv som något bra istället för att se ner på dig själv!
-LÅT INGEN SÅRA DIG, VISA ATT INGEN KAN STYRA & BESTÄMMA ÖVER DIG.
TRO PÅ DIG SJÄLV I ALLA LÄGEN ÄVEN FAST DET KAN KÄNNAS FEL!




Tro mig så länge man tänker så, så kommer man att klara av det mesta, man kan vara stark och skita i andras kommentarer, man skiter i om hur folk tycker om en, man kör sitt eget race! & hur bra vore inte det om alla gjorde det och lät andra vara? :) Hur starka hade inte folket varit, och hur mogna hade inte människorna kunnat visa att dom är? :)
Tänk om det hade varit så enkelt!






Om allt vore så enkelt!

När det enkla är vännerna! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0