the last night! 091115*


denna bilden bjuder jag på som fan!
bror är söt på bilden;)

Borde man inte få klä sig hur man vill, eller gå hur man trivs?

sådär ja, nu är jag inne ännu en gång.
men kände att jag inte hade något och göra så varför inte skriva ett kort inlägg då?
så nu ska jag berätta att dagen har bestått av slapp iprincip hela dagen, kollat på galna vidoe klipp med hampus & mamma :) vilket har varit trevligt.
Försökt listat ut hur man gör om sin blogg, vilket jag inte kommit på så det skiter jag i!
För jag blir bara så arg.
Hampus och jag var uppe och handlade innan ikväll, mat som vi skulle ät,
det blev alltså:
-stekta kottletter typ.
-pommes & andra typer av potatis i ung goda och knapriga ;)
-rödpepparsås, & grönpepparsås.
-vitlöksbröd.
-blåbärs saft ;)
-sallad också så klart ;)

pappa & bror åt här. men de ska hem senare.
imon ska blir det skola, och sen åka hem på kvällen eller eftermiddagen. får se först!
& nu har jag värsta slapp kläderna, lånat ett par strumpbyxor av mamma, mitt svarta linne, och en grå kofta.
uppsatthår, en fläta vid luggen, och sen lätt sminkad :)
vilket innebär;
-foundation från cliniq
-ytterst lite mascara från maybelin(hur det stavas?)
-ögonskugga från make up store
-eyeliner (glitter) från make up store


Jag har faktiskt en sak som jag tänkt på. Det snackas jämt om fjortisar, om hur mycket smink de har på sig, hur de går, hur det gör med sitt hår! Hur de beter sig och använder för ordspråk!?
Men jag har tänkt på de ordet "fjortis".
Jag menar borde man inte få gå hur man vill?
Borde man inte få tycka och tänka själv, hur man vill klä sig, hur mycket ekonomi man vill slösa bort på smink och sådant? & hur man vill använda för ord när man pratar?
Jag menar, varför döma folk bara för att de har mycket smink?
För att de har satt upp håret jätte ruffsigt!:s
de har väl ändå sina egna val, de kan väl få bestämma över sig själv hur de vill se ut, eller hur de vill gå sminkade!

Jag anser mig själv inte som någon fjortis! Jag tycker verkligen inte att jag är någon fjortis.
Men sen vad alla andra tycker det rör inte mig, jag bryr mig inte heller för den delen!
Jag väljer själv hur jag vill vara, hur jag vill se ut och hur jag vill bete mig ingen annan?
Eller håller ni inte med mig? :s
bara för att man beter sig lite mer så känslig eller så, så är man inte fjortis, inte iheller för att man har massor av smink på sig, för att man går ju med det man trivs i precis som när man köper kläder, precis som om när man tar på sig kläder, man väljer ju det man trivs att gå i. Inte för att någon annan tycker att man ska gå med det eller för att någon annan dömer en för att de tycker att det är fult! :o

Jag själv har jätte mycket smink, jag har foundation, puder ganska så mörkt, roughe, mycket mascara, ögonskugga, eyeliner, kajal, läppglans! jag menar jag har hur mycket som helst på mig och jag har ganska så mycket roughe också så det är inte något att skryta om! & jag anser mig själv inte som någon fjortis.
& egentligen finns inte fjortis! det är ett ord, för att användas mot de som vågar vara sig själv och klä sig precis som de själva trivs med.
& det tycker jag är rätt! de är starka som vågar stå för vem de är, och de är starka som håller ut att bli kallad fjortisar! jag tycker det är löjligt att man ens ska behöva gå och kalla folk sånt!
men jag tycker inte det är fel på tjejer med mycket smink, bara det själva trivs i det!
jovisst finns det gränser också. men de behöver jag inte ta, de vet väl själva vad som är gränsen! :)

såja, det blev ett långt inlägg trots allt men nu ska jag vara social mo min familj.
Puss & Kram M.


Visst tycker många att de är fjortisar!
men de har kul, och så tror jag inte att de skulle gå ut i stan
i vanliga fall.
& trivs dem att se ut så, så låt dom va!
fjortis är ett ord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0