6:e april 2010

Heeellu.
Idag är jag nog den mest segaste fast ändå rätt flitig av mig.
Vaknade när klockan ringde för att min bror skulle upp alltiså 20 över 7, gick upp med honom och så. Gjorde även frukost åt honom i och med våra mackor var slut och ingen har orkat gå och handla så fick det bli knäckebröd för honom, även jag tog en liten bit för att att inte bebisen skulle bli allt för hungrig. Jag visste ju hela tiden att jag var tvungen att gå och lägga mig igen. Min natt har varit besvärlig! Gick och la mig vid halv 12, försökte sova då men det gick inte en minut. Jag var jätte trött men jag kunde inte komma till ro hur jag ville sova och om jag ville sova. Jag var innerst inne trött men är så ovan vid att ligga själv när jag haft Hampus bredvid mig alla nätter de senaste månaderna. Så varje gång han åker hem för en dag eller så, så har jag alltid lika svårt för att sova. Jag älskar att somna med någon som pillar mig i håret, eller som kliar mig någonstans. Vilket Hampus brukar göra varje natt men inatt var han ju inte här så svårt var det för honom att göra det på mig då! Men jag somnade nog tillslut trots allt men somna aldrig djupt för jag märkte exakt allting som hände, när mamam gick upp, när lampan släkctes, när mamma gick och låste dörren och sen när min bror kom in till mig och stod och titta på mig.Nej, usch! Dålig sömn denna natten måste jag säga. Så jag gick och la mig efter min bror gick till skolan, fast satt och läste blogg lite först, sedan gick jag och la mig vid halv 9 tiden och höll på att vända mig lite första stunden. Men sen somna jag djupt. Och jag vaknade igen några minuter strax innan 12, gick raka vägen in och duschade och fixa mig fräsch, hörde att telefonen ringde ett par gånger, visste att det var Hampus. Han är ju på jobbet idag, och det går nog bra för honom. Han är så flitig så, min lilla pojke! Vid halv 1 belv jag klar med duschen, disken och hann till och med göra en macka.
Tänk att man hinner så mycket på en halv timme?!
Trots att jag hade hårinpackning, rakade benen, tvättade av ansiktet och allmänt slöade i duschen så var ajg ändå rätt snabb. Nu är allting klart och jag har tagit fram kvällens middag också. Det får bli lax med potatis och någon sås till det idag. Länge sedan jag åt fisk faktiskt. Men ikväll får jag äta det igen.
Måste ju säga att bebisen rör på sig väldigt mycket, sparkar hit och dit, hickar och har sig.
Det är så skönt när det rör på sig där inne, att veta att de mår bra och så.
Jag längtar efter bebben väldigt mycket, tänk trots att det är så nära, så är det ändå så långt bort också. Jag vet inte när man ska börja köpa bebis kläder och sådant. Men jag ska nog börja göra det om en månad eller två. Man vill ju alltid vara på säkra sidan. Och jag märker inte att min mage växer, men jag tror jag märker det nu när jag knappt kan se mina fötter längre;) haha!
Nej, nu ska jag ta det lugnt för jag har sån huvudvärk så jag vill spy!
Ha en bra dag så länge. Kram!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0