barnsaker

Ska snart gå och lägga mig, men inte riktigt än.
Sitter inne på mammas rum just nu, suttit och kollat runt lite på blocket. Bland annat barnvagnar, sängar och så mycket mer som har med barnsaker att göra. Men Hampus vill ha nytt till lillen för att han ansåg att det var vårt första barn så då ville ha ha en ny barnvagn ialla fall.
Ja, då får det väl bli det. Ingen tackar väl nej till nya saker? Men kläder hade jag ändå tänkt köpa nytt av, kanske inte alla plag men de mesta kläderna ska jag köpa nytt av. Kanske får lillen ärva några få plag som mamma sparat sen min bror var liten. Jag har ingenting imot gamla kläder, men i och med det är mitt första barn så vill jag köpa nytt till den. Men även gamla barnkläder tar jag imot från vänner och bekanta.
Barn hinner trots allt inte använda sina kläder så de blir slitna som ungdomar. De växer ifrån sina kläder innan de ens hunnit i dom. Så gamla och slitna ser de ju inte direkt ut.
Vi ska upp till Ullared också en sväng innan lillen kommit ut till världen, för att inskaffa lite barnkläder, barnleksaker, och andra tillbehör som är billigt och bra att handla där uppe.
Trots att det kostar bensin och är långt dit, så är det fan i maj värt det!
Man tjänar av att handla på Ullared, det är verkligen skit billigt och de säljer från kläder till plastpåsar!:thumbup:

Nu ska jag strax lägga mig tror jag, orkar inte hålla mina ögon öppna längre.
Lyssnar på min bror som läser en bok högt för mig och mamma. Men mamma har somnat så det är bara jag som lyssnar, eller ja(lyssnar lite då och då!).
Efter att han läst klart denna sidan ska jag göra mig i ordning för att hamna under täcket.
Ska även bära in Teddy.
Nu har han läst klart, så godnatt på er sötnosar!
PUSSSAR & KRAAAAMAR!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0