vikt

Vikten är något jag är bekymrad över nu när jag är gravid och har gått så pass långt.
Jag har endast gått upp 8-9kg och jag är inne i sjätte månaden nu.
Visst det låter mycket, men det är det ju inte med tanken på hur andra går upp i vikt varje vecka.
Hur mycket jag än äter så står jag kvar på 53kg, och det gjorde jag sista gången då jag var hos barnmorskan också (inte nu sista gången förra gången), och denna gången jag var där så hade det gått 3 veckor sen sist och jag hade inte gått upp ett smack. Vissa säger att det är bra att inte gå upp för mycket, men man ska väl ändå ha gått upp mer än 8-9kg när man är inne i sjätte månaden eller?
Visst blir det lättare för mig att gå ner i vikt sen efter förlossningen, men jag vill ju inte vara hur liten som helst som gravid. Jag vill ju känna på hur det känns att vara tjock och klumpig.

Just nu låter det bara som om att jag är löjlig, kanske jag är. Men jag är ju rädd att det skadar av att jag inte går upp i vikt. Jag hoppas verkligen att det inte gör det, för jag försöker att äta så mycket jag bara kan och äter nu mera då jag ska äta, alltså mer än en eller två gånger om dagen.
Så nu vill jag gå upp lite!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0