12e augusti 2010

Hejhej, läget med er idag? Med mig är allt som det ska och jag är till och med pigg idag. Känner mig inte alls så trött som jag gjort de andra dagarna sedan Haley kom ut. För vet ni vad? Vi har fått igång rythmen lite, hon får mat senare på kvällarna istället, en rejäl portion får hon då, sen så sover hon fram tills kanske tolv-ett, sen vaknar hon, skriker lite smått sedan värmer Hampus vattnet så vi kan varma mjölken, vi bytar blöjan medans vi väntar på att vattnet ska koka klart, sedan värmer vi mjölken åt henne, stoppar in den i hennes mun, sen somnar hon med flaskan i munnen så vi drar ut den och rapar henne, å siken jävel dom här små är på att rapa:o! Sen lägger vi henne antingen i vår säng med oss eller i hennes egen, beror helt på om hon gnäller eller om hon sover helt! Ibland låtsas sover hon, sen när man lägger ner henne tjuter hon som ett alarm!
Ja, ni hör vilken rythm vi fått in, men den ändras väl snart när hon har växt perioden antar jag. Men gud i himlen vad man har att göra när man har ett barn! När hon sover passar jag på att dammsuga, diska, göra i ordning mjölk, alltså bröstpumpa i och med att det inte går att amma henne. Häller i vatten i vatten kokaren så den är redo när hon ber om det, sedan så försöker jag ställa i ordning allt och så. Det finns mycket att fixa och dona med när man har ett litet spädbarn kan jag tala om för er. Detta trodde jag inte när hon låg inne i magen, men så är det, och så kommer det förbli. Lillen sover så jag har dammsugat vardagsrummet och hallen lite, gjorde det igår men det blir snabbt skitit och dammigt när Teddy är här. Sen ska jag a köket så fort hon vaknat upp, Hampus har åkt iväg med sin mamma för att köpa frys, vår frys gick ju i sönder samma dag som mina värkar kom! Sen måste vi tvätta hennes barnkläder också, för det är många plagg som gått åt nu när hon spyr och bara kladdar ner sig:). Men jag trivs! Ska sätta igång vattnet nu för hon tjuter lite smått nu, ett tecken på att det snart är dags! Ses sen!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0