Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek för mig är när man både kan ge och ta.
När man litar på en människa så mycket att man nästan själv inte kan tro på det.
När man kan göra allt för en människa, när man kan ta imot allt, när man känner att man nästan kan dö för någon, då tycker jag att det är kärlek.
När man kan förlåta och acceptera andras fel, när man kan se det från både en ljus och mörk sida.
Det är kärlek!

Men sen finns det också andra sorters kärlek.
Kärleken för sitt barn, sin bästavän, sin partner, sin familj, mamma, syskon osv.
Det är en massa sorters kärlek.

Som min kärlek för Haley, det går inte att beskriva.
Det gör ont när jag ser henne, jag vill bara gråta för att hon är så fin.
Jag känner och vet att jag kan göra exakt allt för henne.
Jag kan dö för henne, jag kan ställa upp för henne.
Och se henne misslyckas och lyckas.
Jag kommer aldrig att se ner på henne, den människan som är halva mig!
Det är en kärlek till sina/sitt barn!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0