Dag 09 – Min tro

Min tro.
Jag tror inte på gud det är en sak som är säkert.
Jag tror inte på någonting egentligen, eller gör jag det?
Jo, buddha kan jag be för ibland. I tempel och så. Och när jag är i Thailand.
Jag har själv buddha hemma, för att känna mig säker. Men inte så att jag liksom ber dag och natt för dem.
Utan jag vet bara att många munkar som jag ber för och träffar har de orden som verkligen stämmer.
De ser en ut och innantill.
Som en spådam typ.
Därför är jag lite med öppen och tror på dem.
Och sen för att de ger mig råd som jag kan nå och lyckats med. Och itne något jag får kämpa för liv och död och får uppleva det, typ dagen innan jag ska bort!
Munkar för mig är starka och pålitliga människor. Människor som vet och lärt sig saker under hela deras liv.
Munkar är något som inspererar mig väldigt mycket.
Att de klarar av att leva utan familj, utan att få äta normalt som vi, att de inte får ha normala kläder på sig, men ändå är lyckliga. Det är fantastiskt tycker jag.

Så min tro är på buddha. Han i oranga kläder, eller vad man kallar det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0