andra ultraljudet

Som sagt så var jag på mitt andra ultraljudsbesök igår. Och allting gick väldigt bra.
Min "barnmorska" var 20-25 minuter försenad, precis som förra gången. Men hon förklarade att bebisarna inte ville sammarbeta med henne riktigt. Men denna gången hade jag en annan, det var inte samma "barnmorska" jag hade. Hur som helst så kollade hon bebisen och mäte huvudet, benet, magen och allt annat, vad jag forstod. Hon frågade mig om jag visste vilket kön det var, och då sa jag att hon förra som kolla mig sa att det var en tjej, och det höll denna barnmorskan också med om. Efter det så var jag tvungen att avbryta allt! Jag trodde jag skulle svimma av, allting blev suddigt och jag mådde så illa. Så fick lägga mig på sidan och så fick hon ändra på sängen lite, det blev bättre, men jag kände fortfarande att jag inte orkade mer. Efter ett tag gick det över, och då var vi klara. Fick torka mig och välja bilder. Vi tog dock alla 4 bilderna, men fick bara betala för 2 av dem, för hon sa att vi skulle handla glass för de andra pengarna! Så extremt söta "barnmorskor" jag fått bägge gångerna asså.
Hon sa att min bebis var den bästa bebisen hon hade haft för dagen, för den låg stilla och lät henne göra vad hon ville. Dock så räckte den tunga och öppnade munnen. Ett tag låg den och pussa på navelsträngen också. Fruktansvärt söt, och jag blev så jäkla glad över att få se henne igen!
Allting såg ialla fall bra ut, och bebisen vägde 1800gram, och växte precis som den skulle!
Trots att jag inte dricker mjölkt eller skött kosterna så som jag borde så var det helt perfekt. Och jag är i samma vecka och är beräknad runt den 10 augusti. Alltså 7 veckor kvar nu!!! JAG LÄNGTAR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0