Klyft potatis, kyckling & rödvinsås

mmm, hur gott låter inte det? Jo, det låter faktiskt rätt gott, och det är gott också. Kollade vad vi hade i frysen och så såg jag en påse med klyftpotatisar så den tog jag ut, satte på plattan på med järnet och olja där i, sen hällde jag ner allt som var i påsen. Tänkte att min bror kanske också ville ha nu när han snart kommer hem, man är väl alltid hungrig efter en lång skoldag? Eller har jag fel? Sedan så tog jag fram kycklingen som mamma köpt, sån helgrillad färdig kyckling. Asså det är en sån lyx egentligen, man behöver knappt göra någonting själv längre, allting finns färdigt typ. Jag menar denna helgrillade kycklingen kosta 40kr! 40 ruttna spänn(!?) Jag menar hur billigt är inte det? Det är billigare än att gå och äta pizza ialla fall, och de räcker till mer än en person. Skit bra när man inte orkar laga mat, som jag och mamma typ! Mamma slutar så sent och är hemma sent om kvällarna nu förtiden så hon orkar ju inte stå och laga mat, och jag orkar men jag vet inte vad jag ska laga i och med min bror är så kräsen!!! Så det är fan inte roligt att stå och laga mat, när man ändå får höra; uwe vad äckligt det är!
Jag menar hur trevligt är det att höra? Eller är det jag som har fel igen?:s
Ja, jag tycker ialla fall inte det är så hemskt trevligt och jag vet att det är fler än jag som inte tycker det. Men hur som helst så ska jag ut och ta mer. Får se om det blir något över till min bror, haha! Men skriver mer sen! Puss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0