första ultraljudbesöket

Idag var jag på min första ultraljudbesök, allting gick som det skulle. Åkte till sjukhuset och hade Anna och Hampus med mig som sällskap och stöd. Gick till kvinnokliniken där undersökningen skulle vara, och jag var inte alls nervös. Satt och väntade i väntrummet där alla andra också satt, de var väldigt höggravida och var så mycket större och äldre än mig. Kändes inte konstigt på något sätt faktiskt. Jag kände mig hemma och tyckte inte det var något konstigt alls!(y) Fick också reda på att det är ju där jag ska ha förlossningen sen när jag ska födda. Jag trodde först det var inne på sjukhuset, men jag hade helt fel! Universitetssjukhuset är ju så mycket större än de jag sett, och det är ju så mycket fler avdelningar och hus osv.
Hur som helst tiden gick, klockan blev då halv 12, då jag skulle bli kallad. Men ingen kom tiden gick minut för minut, men jag hade ännu inte blivit kallad, så jag och Anna trodde att jag säkert hade läst fel och tagit fel på tiden. Men det hade jag faktiskt inte! Det var 11.30 jag skulle vara där.
Alla försvann från väntrummet och jag som nästan kom först va sist. Så lite lack blev jag faktiskt!
Men sen kommer barnmorskan, kommer inte ihåg hennes namn. Först följer Anna med in för det fick bara vara en åt gången. Vi tittar och jag känner hur nervös jag blir när jag kliver in i rummet, men det kändes så bra. Jag la mig ner i sängen och då började allt, jag såg bebisen i magen, och det var sprallig och var verkligen pigg sa barnmorskan. Den sov ialla fall inte. Den sparkade och hade sig, och jag kände hur det bubblade ut på min mage, så en liten firmafest hade den där inne!:)
Barnmorskan sa att allt såg fint ut, att det var normal och väldigt stor.
Fick se tår, händer, ben och fötter. Huvudet och hjärnan så bra ut. Och hjärtat bara bulltade för fullt. Det var verkligen en vacker syn! Hur underbart som helst faktiskt att veta att de rör sig och kunna se det på samma gång.
Jag fick även reda på könet, även fast jag från första början inte ville det. Men sen kunde jag inte låta bli.
Hampus och Anna satt ute och "slog vad" om vad det skulle bli! Jag tänker dock inte avslöja det ännu vad det blir för er, tänker hålla det hemligt ett litet tag till. Och berättar de endast för de som vill veta. Som jag berättade för min mamma vad det var, och Hampus och Anna vet ju vad det är. & min syster vet det också för hon ville veta vad det var för något. Så ni får reda på det senare, dock inte än! :)
Nu ska jag visa bilder från ultraljudet och sedan sova.
Nu har jag berättat den långa historian, så puss på er sötnosar!♥


Hela bebisen, huvud till ben. Man ser benen om man tittar noga:)


Närmre bild på ansiktet. Bebisen höll på mycket med händerna i munnen!


Ansiktet framifrån!
Ska på ny ultraljud v.32
fick reda på att jag gått 19 veckor, och är då inne på min 20;onde vecka.
Vilket betyder att jag gått halva graviditeten nu. & beräknasfödda 10 augusti.
Så vi får se, i och med vi fortfarande inte är helt hundra ännu.
Men det var ialla fall säkert att det var 20 veckor nu, i och med de var så passt stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0