NAGLAR

Nu har jag gjort vid mina naglar.
Skulle gjort det sen förra veckan, men jag har inte orkat. Ni vet hur min orken är.
Så därför satt jag och gjorde dem nu framför filmen. Perfekt tillfälle att göra det när man tittar på film,
man blir underhållande och gör nytta samtidigt. Tur att människor kan göra mer än en sak samtidigt!
Jag valde en lite gråare nyans denna gången. Annars brukar jag alltid vilja ha rosa, eller mer skrikiga färger.
Men denna gången ville jag testa något nytt. Vilket blev en grå färg med lite glitter. Perfekt!:thumbup:
Jag har aldrig haft det förr, så detta är första gången, och jag är faktiskt nöjd.
Och sen pyntade jag till det med lite stenar som man kallar det.
Jag är nöjd! Så ska visa er resultatet.


En ganska ljusgrå färg, men väldigt snygg faktiskt.

En dålig bild på tummen.
Men jag har pyntat extra mycket med stenar på
tummarna. Stenar av olika färger, och storlekar.

Lite bättre bild på naglarna.

Inte alls svårt att fixa till naglarna så det blir snygga snabbt.

1. Ta nagelborttagning.
2. Fila naglarna(så som du vill ha det).
3. Välj en färg som du vill ha.
4. Måla naglarna, och välj ut vilka stenar du vill ha och hur du vill pynta till dem.
5. Ta vanligt lack och en tunn pensel eller tandpetare och doppa det i lacket och ta sedan en sten i taget.
Sätt de hur du vill.

6. Efter du satt klart alla stenar så lacka alla naglar.
7. KLART!

Hur enkelt som helst faktiskt, många punkter, men små enkla punkter.
Om du tycker att de två första punkterna är onödiga så hoppa över dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0