Skrivit in mig! 100309*

Idag var jag på mitt första riktiga läkarbesök. Jag skrev in mig idag och jag känner mig så nöjd nu över det.
Hampus följde med idag också, även Jane. Blev rätt mycket idag, fick svara på många frågor, barnmorskan berättade om alkoholen och sådant och vad som kunde hända. Tog blodprov, hatar nålar och sånt.. Men jag överlevde, dock kändes det som hon tog all min blod i kroppen! Sen så fick jag göra något annat prov, fick kissa och kolla vilken färg det blev på stickan, och sen lyssnade hon på bebisens hjärta. Andra gången hon gör det, och jag blir lika rörd varje gång måste jag säga.. Förra gången började jag nästan gråta, denna gången blev jag tårögd, och kände verkligen att detta är sant! Det är mitt barn som är där inne, och det är mitt barns hjärta som slår i full fart. Det känns så bra! Men bebisen tyckte inte om när barnmorskan lyssnade på hjärtat, den sparka och rörde sig för fullt, och ville gömma sig. Så den kröp undan, men hon hittade den filuren igen(:
Nu är det verkligen sant, jag ska bli mamma och min kille ska bli pappa, och tillsammans ska vi få ett barn som vi ska få ta hand om resten va våran liv! Det låter konstigt, men det är något jag verkligen är nöjd över! För ett år sedan hade jag inte ens tänkt denna tanken, men nu är stunden här, och jag har gått halvvägs!
På fredag ska jag ta sockerprov, ska då kolla om jag har diabetes. Man kan ju få det under graviditeten, så får se då. Ska vara där 8-10, tar 2 timmar. Så undertiden ska vi väl snacka och sådant.
Och så ska jag ner och snacka med socialen också om allt, i och med jag behöver stöd och sånt från dem. För jag har inget jobb, och så! Får se hur det går då.
Min barnmorska gav oss en massa brochyrer(stavas) och sånt om graviditeten, och vad jag bör veta och äta.
Och sen fick jag allt annat, dock låg mitt blodtryck väldigt lågt. Hon sa att det kunde bero på att bebisen tar nu mitt blod också, så jag jag blir allt tröttare och känner mig svagare för att jag inte får ha mitt blod i fred, så jag ska köpa hem järntabletter som kan få mig piggare! :)
Nej, detta känns så bra, och så rätt! Och den 23 ska jag på ett läkarbesök i Höör, för att kollar hjärtat och sådant! För att jag har haft lite problem med det förr, och mamma har också det! Så för min egen skull och för barnets så måste det kollas upp noga innan!
Nu har jag väl inte mer och berätta för er, såhär har min dag börjat hittills ialla fall.
Nu ska jag vila lite, känner mig lite trött och svag. Vet inte vad det kan bero på, men vila ska jag ialla fall göra nu.
Hampus sitter och tittar på en film, som han precis har fått ner.

Och jag vill bara tacka alla er som har grattat mig, det gör mig väldigt glad! (:
Och jag vet att det är många som blir förvånade och sådant, som sagt det blev jag med i början. Men nu känns det rätt och bra! :) , hur som helst, tack ännu en gång till er som bryr er, och som tror på mig! (: ♥
Vi hörs senare sötnosar, nu ska jag vila! Sen ner och boka tvätt tid! :)
& magbild får ni kanske senare idag, för min egen del efter jag fött barnet och för barnets del så den kan se senare i framtiden! :)♥

Kommentarer
Postat av: Clara Strömbäck

Grattis May!

verkligen jätte gulligt att du ska få en bebis,

du kommer klara det sjukt bra (: <3

2010-03-09 @ 17:39:22
URL: http://baraclaura.blogg.se/
Postat av: Fanny

grattis!

lycka till :)

2010-03-09 @ 19:51:55
Postat av: Agnes Kurki

lycka till May :)<3

grattis!

2010-03-09 @ 21:23:00
Postat av: Hampus Gustafsson

Grattis bästa <333 Lycka till =) <3

2010-03-11 @ 11:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0