Vecka 19

Nu är du 19 veckor gången (eller gravid i 20:e veckan, om du föredrar att räkna så). Grattis! Du är snart halvvägs igenom din graviditet. Bli inte förvånad om du blir tröttare nu. Du kommer att växa snabbare under kommande veckor och det kan vara bra att sakta ned på tempot. Det kan också börja bli dags att ta dig en titt på bra midjeresårer — eller varför inte sådana man kan utöka sina vanliga byxor med? Om du kan och vill kan det vara skönt att ta en tupplur framåt eftermiddagen. Din bebis hörsel fortsätter att utvecklas och den håller på att lära sig känna igen ljudet av din röst. Anlagen till din bebis mjölktänder är redan färdiga och det som så småningom kommer att bli vuxentänder håller redan på att formas bakom dem.

Mina tankar;
Veckorna går väldigt snabbt nu, och jag har skrivit in mig denna veckan, vilket känns bra.
Men det är verkligen så mycket man bör veta om graviditeten, vilket jag inte insett innan.
Jag känner att så fort jag blir stressad, eller något som stressar och irriterar mig knips det i magen!
Jag vet inte vad det beror på faktiskt, ska nog fråga läkaren om det kan vara något!?
Nu har jag börjat äta mer, och känner mig inte lika mycket illamående längre.
Men jag blir fortfarande illamående då och då. Speciellt när jag äter ost.
Jag känner mig stadigare, och jag känner mig starkare, men jag är alltid trött & slö.

Om min kille;
Han finns där hela tiden nu, och masserar mig väldigt ofta för jag har massa värkar nu.
Magen börjar bli tung att bära. Han har börjat läsa böcker som vi fått av barnmorskan.
Och vi har börjat skriva ner vad vid behöver.

Såhär ser det ut i magen;

Barnet är nu 15cm, eller lite större från huvudet till sjärten, och väger strax under 250gram.
Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Hår växer på huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0