Vilat middag (y)

Idag har jag vilat middag, och fått en bra sömn. Trots att mamma kom hem och det väste lite och min bror satt och snacka och höll på med ljud så fick jag sova några timmar. Nu är jag pigg och kommer säkert inte kunna sova inatt, förens klockan är jätte mycket! - men det är rätt lugnt i och med jag inte går i skolan längre. För er som har undrat de, hur det är med min skolan och hur jag ska göra så kan jag berätta det att, jag gick på Vipeholm skolan i Lund och i början trivdes jag där ända tills jag insåg vad det var som pågick där på rasterna och sånt. Klassen splittrades mer och mer, och lärarna ville inte förstå och hjälpa till ens. Och nu i och med jag är gravid och är nu snart halvvägs så snackade jag med mamma och barnmorskan om hur jag skulle göra, vad jag kände för mest och sådant.
Och jag valde då att hoppa av skolan och börja om att plugga nästa år istället, söka in på nytt och börja om helt och hållet, fast då inte i Lund längre, utan i EslövBergaskolan.
Nästan år när skolorna då börjar har bebisen hunnit fylla 1år, och kan gå på dagis medans jag går i skolan.
Vi har löst detta väldigt praktiskt, för jag och Hampus har snackat med våra föräldrar om det mesta nu, och vi har funderat på att inte bo kvar i Hörby utan att förflytta oss till ett mindre ställe som är lugnare. För det kan vara en väldigt bra början för ett barn. Och närmre familjen så att vi kan få den stöd och hjälp vi behöver.
Så vi har tänkt ut det på de viset, och hoppas det ska kunna lösa sig överallt.
Just nu håller Hampus på att steka grillspet och jag har kokat ris, och maten är snart klar så vi ska äta(:
Ni har inte fått dagensoutfit på länge nu, dock för att jag går i kläder som man inte ens behöver notera, för inga av mina andra kläder passar mig! Men jag ska visa min dagensoutfit för er, som jag ser ut nu varje dag! :)
Nu ska jag duka, och skriver senare ikväll. Puss på er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0