BARNVAGN

Äntligen har vi fått tag på dem som ska sälja den fina barnvagnen som jag ville ha. Jag sa ju att jag skulle ha den barnvagnen och just nu verkar det inte mycket bättre. Hampus fick tag på dem, och vi ska titta på den imorgon kväll, det är i Landskrona kanske en bit, men det är det värt fanimaj! Jag ska visa en bild på hur vagnen ser ut och jag vet att mönstret är riktat mer mot flickor, men det kvittar väl? Bara för att det är blommor på själva vagnen ser inte jag det som att bara flickor kan ha den eller ligga i den. Själva färgen är ju ganska så naturlig mot bägge könen. Och jag sätter inte färg för vilket kön det är heller. Rosa är inte tjej färg, och blå är ingen kill färg så resonerar jag det. Varför ska man dela upp färger i två olika grupper, varför måste det vara flick och pojk färger? Färger har inga kategorier och det har inga mönster eller något annat heller så är det.
Hur som helst så längtar jag efter att få titta på vagnen imorgon.
Men nu ska jag spela kort med min bror. Puss!


Vad tycker ni läsare om den?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0