bror hemma

Väckte min bror strax innan 7 idag, han gick upp som vanligt men var lite seg att gå upp. Han tog på sig, gick ut med Teddy kom in för en stund sedan och mamma ringde. Han svarade i telefonen och mamma frågade hur han mådde. Han hade väldigt ont i halsen och var väldigt seg igår när han kom hem så mamma undrade hur han mådde idag, och han sa att han kände sig väldigt trött och hängig och sen så hade han ont i halsen sa han. Och ja, det kan man väl säga. Han kan knappt snacka, men han försöker ialla fall. Men han ville inte vara hemma från skola idag bara för att vi ska på bio ikväll, så han trodde att han inte skulle få gå på bio med oss ikväll. Men mamma sa att det fick han, men det var bäst att han var hemma och vila sig nu i och med han inte kände sig så bra, så mår han kanske bättre ikväll. Han ska ju inte sitta och sova när vi är på bio för då är det ju inte lönt att vi åker och tittar på bio ens. Så idag blir det att ta hand om en sjuk bror, och mysa framför tven tillsammans med honom och Teddy. Så idag blir det inte så mycket gjort. Blir mest att titta till min bror, diska och göra i ordning inför ikväll. Men innan det ska jag ha hunnit vila i alla fall en liten stund i och med jag vaknade så tidigt idag. Nu ska jag ta något att äta, gjorde inte det innan fastnade på någon mamma blogg.♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0