graviditetsboken

Har diskat upp alla disk sen igår, skönt att ha det gjort!
Gick in till sängen och läste lite bloggar och tittade på BellaTyras Show, till det tog jag en bit kladdkaka som är super mumsig. Och sen har jag läst gravititesboken som jag fick va min barnmorska när jag skrev in mig. Har inte läst den speciellt mycket, men tyckte att det var dags nu. Det är snart bara 12 veckor kvar tills det är dags, gud vad det låter lite när man räknar veckor, men i månader så är det ungefär 3 månader kvar. Måste säga att det gått väldigt snabbt, men med tanken på att jag redan hade gått halva tiden när jag fick reda på det så är det ju inte så konstigt.
Hur som helst så har jag läst igenom lite viktiga och intressanta delar i boken. Jag har framförallt läst om förlossningen! Det är ju den jag är mest rädd och orolig för, men när jag läser i boken så beskriver dem att alla sjukhus har en personal och ett sätt för alla kvinnor att födda på bästa sätt, och jag tror på dem. Jag litar på att det kommer att gå bra, smärta vet jag ju redan att jag kommer att få känna och det är ju fullt normalt egentligen. Jag menar vem föder utan att ha ont, utan att få känna smärta?
Visst finns det säkert någon som fött och tyckt att det inte känts så mycket, men det är nog inte så många! Så smärtan är jag beredd på att ta, för det är nog ingenting jag kommer att komma undan ändå. Sen så är det nog dags för mig att börja äta lite mer fisk och grönsaker och dricka lite mer mjölk. Och sluta dricka så mycket cola, för det är inte bra när man är gravid. Det är så mycket som inte är bra när man är gravid, så det är mycket att hålla koll på. Hur som helst så är jag inte lika orolig för förlossningen längre. Utan nu är jag medveten om vad som kan hända, och hur en förlossning kan gå. Så nu är det bara att vänta tills det är min tur.
Jag fixar det;)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0