Hampus har åkt

Hampus har precis åkte hem. Han fick ju egentligen inte låna bilen och skulle egentligen inte komma då. Men han hade tydligen tagit bilen trots allt?! Blev rätt förvånad när han bad mig komma ner. Inte fan förväntade jag mig att han skulle stå med bilen utanför lägenheten, men det gjorde han. Först så gick jag ut och snacka med honom för att han ville det. Vi kommer inte alltid överens vi heller. Så trots att vi är ett par kan vi tjafsa och vara på helt olika vägar, tro mig. Kärlek är komplicerat!
Men vi löste det, och han följde med upp en stund. Hans pappa ringde honom och var rätt sur med tanken på att han hade tagit bilen utan lov. Så är det när man inte ha egen bil då får man följa föräldrarnas regler. Men sen åt andra sidan så betlar han hem för både mat, boende och bensin för att han lånar bilen. Och han lånar den en gång i veckan. Så man kan ju tycka att dom kan bjuda lite ibland. Men sen så måste man ju också lyssna när de inte tillåter att man tar bilen. Det måste nog Hampus lära sig. Men Hampus kommer väl få ta skit nu när han kommer hem, men det är sånt man får ta när man är olydig;). Men han är ändå rätt duktig på det där med att ta skit, han gör det jämt tycker jag. Ibland tycker jag inte ens att det är han som gör fel. Men så ska det väl också vara ibland. Hur som helst så tog han hem lite av spriten som kom igår. Dock bara öl och cider flaket. Han ville ju så gärna ta en öl när han kommit hem, så då tyckte jag att det var lika bra att han tog med dem hem i och med allt ändå ska dit i vilket fall som helst. Vi ska ju ha det sen när vi flyttat. Så i och med han bor nära lägenheten vi ska flytta in i så slänger jag över det värsta hos honom sålänge. Så blir det inte lika mycket att plocka ifrån Hörby sen. Nu ska jag läsa lite bloggar, vi hörs sen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0