unga mödrar danmark

Nu sitter jag och tittar på Unga mödrar Danmark. Jag tycker det är väldigt roligt och intressant att titta på det nu när jag själv vet att jag ska bli en ung mamma och kommer att få gå igenom lika mycket som dem. Kanske blir det inte så dramatiskt, men jag kommer att få gå igenom mycket som dem. Jobbiga tider, mot -medgångar, jobbiga tider osv. Men det tillhör föräldrarlivet, det tillhör när man har en familj, så det är jag beredd på att ta. Det snackas mycket om att unga föräldrar/mammor inte klarar föräldrarlivet lika bra som äldre. Men jag kan säga att när jag ser detta programet så tycker jag de flesta är väldigt mogna, och duktiga på att ta deras ansvar. Visst att det finns omogna mammor också, men det finns det i vuxen ålder också. Det beror helt på från person till person. Så är det. Inte är alla äldre mammor perfekta och helt mogna. Det finns många omogna mammor som är i 30 års åldern. Så att folk som ser snet på yngre mammor tycker jag är helt fel, och att säga att unga mammor inte är mogna och inte är redo för ett föräldraliv är inte sant. Det finns så många bra unga mammor, men det är de att dem inte ser det själv för att de har riktat in sig på att äldre mammor är bättre! Men så tycker jag inte att det är. Alla kan vi vara bra mammor oavsett ålder, bara det att man vill eller inte!

Vad tycker ni om unga mammor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0