5e november 2010

Förlåt att jag inte skrev mer igår.

Fick ett sms vid halv  12 av Lina, hampu syster. Hon frågade om vi kunde hämta henne. En gammal klasskompis till henne gick bort igår i en bilolycka. Många var knäckta, kan det vara så konstigt?
Till och med jag som inte kände killen blev sårad. Att jag blev sårad var för att jag inte riktigt kan leva mig in i hur alla mår just nu, hans nära och kära! Hans familj. Och sen att han inte blev mer än 18 år. Det är synd och orättvist!

Vi var tvungna att ställa upp inatt. Inte för att Lina tvingade oss, men jag kände att det var dags att ställa upp. För jag hade själv uppskattat om någon kunde ställa upp för mig om jag hade mått som sämst. Ochdet kallas för att ge och ta. Nästa gång kanske det är min tur, nästa gång kanske det är jag som sitter där och gråter och ögonen helst svullna. Vem vet?

Jag kände ialla fall att jag behövde finnas där för Lina, trots att hon inte är min syster. Men hon är min killes syster och det spelar också roll. Man behöver finnas där för varandra i svåra stunder.

Ialla fall så när vi hade hämtat henne så besökte vi olycksplatsen på vägen hem, mellan Harlösa och Hjularöd. Jag fick en stor klump i magen och en kniv i hjärtat. Jag kände inte honom, men det kändes i hela mig!
Hatar att vara någonstans det hänt olyckor och speciellt när det inte var så många timmar sen det hände. Jag ville inte gå ut, jag ville inte utsätta mig själv för något. Jag vet att hade jag gått ut ur bilen, hade jag suttit där sen och mått skit! Inte kunnat sova och tänkt och kanske till och med gråtit. Jag är redan deprimerad och vill helst komma undan från saker som får mig att må dåligt.!

Hur som helst, började dagen , med att damma av alla fönsterkarmar. Sen plocka undan och sedan började jag genast med att vika tvätt. Tvättade ju hos mamma igår, så nu är nästan all tvätt klar. Härligt!
Sen ska vi renbädda också, Hampus kommer strax hem så han får hjälpa till. Han är som ett litet barn och slänger kläder överalllllt! Jag får panik på den här killen asså!
Aja, ringde Lina innan och frågade om hon ville komma upp så jag kunde fixa hennes naglar. Så hon och Kim kommer snart. Även fast vi inte är bästa vänner eller så, så vill jag finnas där för henne och ställa upp för henne när hon mår som sämst. Så tänkte jag kunde bygga på hennes naglar så hon kan få annat att tänka på(:

Men ja, om inget annat så hörs vi sen!♥


bild från igår*


Kommentarer
Postat av: Lina :)

SÅÅÅÅ tacksam att ni kom och hämtade mig och för att ni även körde mig till olycksplatsen och lät mig titta och gråta och sörja min vän. Uppskattar det väldigt mycket.

och jag finns för dig också om det är något may, för jag vet att du inte mår bra. vi ses snart!<3

2010-11-08 @ 14:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0