I mitt huvud alltid..

I mitt huvud snurrar det runt att jag ska gå ner i vikt, bli smal, träna osv osv.
Jag har tappat aptiten för mat, jag vill inte äta för att jag hela tiden känner att jag måste ner i vikt.
För att jag måste bli smal!
Jag vill inte äta, men efter en artikel om den unga mamman som batade ihjäl sig vågar jag inte sluta äta helt.
Jag äter, men två knäckebröd. Mycket mindre än vad jag egentligen brukar.
Jag ser läsk och godis, men håller mig borta för i mitt huvud är det en röst som hela tiden säger att jag måste ner i vikt!!

Jag är beroende av cola, för er som inte visste det. Får jag inte dricka cola varje dag så får jag stora besvär. Som dessutom drabbar andra. Inte bra att det gjort mig så beroende.
Jag kan väl erkänna och säga att jag klarar mig bättre utan ciggaretter en hel dag än cola.
Jag hade inte fått ryck om jag inte fick röka, men får jag inte cola blir mitt liv ett helvete!

Jag vet inte varför denna tanken kommit mig, eller slagit mig i huvudet!
Jag vill bara vara jag, jag vill bara räcka till.
Jag vill bara vara en människa.
Men det är så många gånger jag fått höra "amen har du inte gått ner i vikt ännu?"
"du ser större ut, är det för att du varit gravid?"
eller så kan det vara "du är tjock"

Jag vet att många säger det på ett skämt sätt, men jag ska säga en sak. Jag tycker inte det är ett dugg roligt!
Det gör så jävla ont, för att jag vet att jag kommer att ha de svårt med att gå ner i vikt. Men jag har alltid försökt skylla på att jag varit gravid i 9 månader
Och det har jag ju faktiskt, men jag vill inte ta det som en bortförklaring.
Men det är det enda sättet för mig att skydda mig själv på.
Jag har försökt att skydda mig med det hela tiden, men nu så inser jag att jag måste banta.
Att jag måste sluta äta och dricka min förbaskade cola!

Jag måste bli smal, lika smal som alla andra är. Jag måste se ut som en pinne!
Eller det är inget jag måste, men nånting som säger det hela tiden i mitt huvud!

jag vill bara vara mig själv,
men det räcker inte!
jag är inte lycklig med hur jag är.
jag är inte lycklig med mitt utseende som mina föräldrar gett mig.
jag vill bli en annan, någon annan som slipper att höra att hon är tjock och ser rundare ut!
jag vill bara vara glad för vem jag är och vill att andra ska ta mig för den jag är!
det är allt!


jag 2008/2009


lina & jag.
hampus stundent 2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0