UNG & BORTSKÄMD

Nu tänkte jag snacka lite om programmet på SVT1. Ung & bortskämd!
Alla känner säkert till det.
Lägger detta inlägget i kategorierna tips & förslag, inte för att det är det kanske men ändå.

Det är ett gäng borskämda ungdomar som bor i ett hus tillsammans. Och jag kan bara säga pinsamt! Ni som sett det vet nog vad jag menar med pinsamt? Men jag tänker inte snacka skit om dem ungdomarna. Det är ju faktiskt inte deras fel, det är faktiskt föräldrarnas!
Hur uppfostrar man sina barn? Hur kan man skämma ut sina ungar på det där sättet?

Visst att man ibland vill ställa upp och det är väl tillåtet. Och visst att man ibland kanske skämma ut barn, men ibland menas inte med alltid. Och visst är det snällt att finnas där för dem lite och göra det dem ber om!
Men lite innebär inte att göra allt!
Hur tror ni att dessa ungdomar sen ska klara sig själva. Det är ju inte synd om föräldrarna utan ungdomarna som inte fått röra ett skit. Ungdomar måste faktiskt få lära sig att växa upp och bli vuxna. Speciellt när dem är liksom över 20 bast!
Och det är ju bra att det finns ett sådant här program dem kan vara med i. Men är det inte lite lite sent?
Jo, bättre sent än aldrig. Men de hade behövt lära sig detta för länge sen!
Jag kan inte säga att det är fel på människorna som är med i programmet.
Inte heller föräldrarnas fel, även fast jag egentligen tycker det.
Men det är väl olika när det gäller att uppfosrta sina barn.

Men jag tycker ändå inte att det är rätt att uppostra dem på ett sådant här sätt som att skämma ut dem helt och hållet. Göra allt för dem och låta dem leva som en kung & drottning!
Och nu säger de att dem är trötta på att vara "slavar" , skyll er själva säger jag bara!
Ni föräldrar som gjort det, inte era barn. De har inte bett er att slicka deras röv! (ursäkta för mitt språk!)

Men jag vet att det är fler än jag som tycker att de programmet är helt ute och cyklar och att det är pinsamt. Men vissa tycker att det är skit soft och så. Och det får ni tycka!
Men detta var min åsikt! Respektera det är ni snälla!

Jag kommer ialla fall aldrig att skämma bort Haley på det där sättet. Ibland är okey, lite är okey. Men diska ska hon lära sig(om vi inte har diskmaskin), tvätta ska hon också få göra när hon kommer i en rimlig ålder! Laga mat får hon också hjälpa till med om hon är i den åldern. Sen städa sitt eget rum är hennes problem. Städar hon inte det, fine! Hon som bor där inne inte jag, varför ska jag bry mig?!
Jag kommer inte att vara en sträng mamma, men gränser finns överallt! Och någon gång måste man lära sig!
Men självklart kommer jag att ställa upp med körning osv. När det är rimligt då förstås.
Och pengar kommer hon få så länge hon inte får sitt barnbidrag/studiebidrag, men bara hon går i skolan!

Lät jag sträng där?;o


Ung och bortskämd! hela gänget!


Kommentarer
Postat av: Amanda

vilken dag går ung och bortskämd? vilken kanal? vilken tid? :D mvh amanda

2010-11-23 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0