SVAR

Från Anna Lena -Hade jag varit du hade jag först pratat med BVC först innan jag hade gett henne äpplemos. Det finns syra i äpple som kan vara stark för hennes mage. Det finns ju en anledning till att de inte ska äta sådant förän dem är 4 mån.. Hoppas hon inte blir sjuk, inte skoj när de är så små. Försök att få i henne mycket vätska nu, behöver hon om hon inte ätit en hel dag.

-BVC vet om att jag börjat ge henne lite fastföda. Och hon som jag går hos har sagt att det egentligen inte spelar någon stor roll, så länge det inte är klumpar så hon sätter i halsen.
Tror väl inte heller att jag skulle ge henne något som jag inte först tagit reda på??
Jag är ju inte helt efter. Min mamma har sagt och hjälpt mig en hel del..
Och äppelmos är syror i, det vet jag. Men det finns faktiskt äppelmos med olika styrkor.
Finn även ekologist och icke. Jag har frågat BVC och så länge jag inte ger en stor mängd så skulle inget hända.. Men där imot om hon får i sig en rejäl mängd så klart hon får ont i magen. Det får även vi som är STORA!
Och att hon inte ätit på hela dagen är för att hon har sovit! Hon har åkt vagn och hållt sig sysselsatt hela dagen. Och vätska har jag gett henne. Det ger jag flera gånger om dagen!
Trots att jag är en ung mamma och inte haft barn sen innan, så har jag läst om barn. Jag har passat min bror som också varit en bebis. Tror ingen skaffar barn utan att läsa om barn och vad som bör och inte bör göras!!
Men tack för tipset! Men jag har tagit reda på om det går att ge lite burkmat och lite mer fastföda..
Och hon har sagt så länge jag inte ger en stor mängd eller inte märker av att hon har ont i magen så är det OK! Så hoppas det är det för dig med.. (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0