Dagens fråga



hur gör du dina design så så himla fina may?
(vet inte om det är direkt en dagens fråga, men det är ialla fall en fråga som dykt upp idag
så det fick bli "dagens fråga")

-Det gäller att ha fantasi. Vilket inte jag ha så jag använder mig av att läsa andras bloggar söka upp de jag även inte läser och ser hur de gjort deras design. Tittar på min personlighet och frågar mig själv vad det är jag egentligen söker. Typ om jag vill ha en komplicerad eller en enkel design. Vilken färg som passar både mig och årstiden! Om headern ska vara "enkel" eller lite mer "komplicerad" eller om den ska vara mer "rörig".
Man vill ju gärna att allting ska matcha.
Som jag vill liksom inte ha en allt för rörig design, vill inte att bloggen ska vara för rörig och mönstrig.
Så ibland gör jag en "enkel"-header och lite mer rörigt runt om. Som denna gången gjorde jag en ganska så "enkel"-header och delade upp det runt om lite mer.
Det gäller att fråga sig själv vad det är man söker och hur man vill ha det. Sen är det fantasi, tips och sånt som gäller. Och jag använder mig av Photoshop när jag gör något. Och sen tar jag hjälp av design sidor som visar hur man gör sin design på blogg.se från grunden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej tack may

2010-09-28 @ 21:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0