THAILAND

Gud, sitter och läser Fokis blogg och kollade på när hon och hennes kille var i Thailand i vintras. Samtidigt som vi var där faktiskt. Och jag kan inte förstå hur mycket jag saknar det! Jag längtar så mycket tills nästa gång vi åker ner där. Förhoppningsvis så åker vi redan i början av 2011. Jag och Hampus sparar för fullt till det, för båda vill ner där så mycket. Men sen så är det ännu ett problem. Mamma och min bror kanske inte kan åka med då. Mamma var inte säker på om hon hade pengar att lägga ner på det just nu i och med hon precis flyttat och vill göra i ordning och måste köpa nya grejer. Jag förstår henne faktiskt. Men jag vill att hon ska med.



Jag kan erkänna, jag tycker att det är skit läskigt i Thailand. För man får höra så mycket saker som händer där med barn, ungdomar bland annat vad som kan hända tjejer. Det skrämmer mig, vilket gör att jag klistrar fast mig med mamma. Med henne känner jag trygghet, och jag vet att om något skulle hända skulle hon stå där och skydda mig. Och sen är det väl så att jag aldrig varit utomlands själv riktigt så är väl rädd för att inte hitta och gå vilse. Det är väl det också. Men egentligen borde jag inte vara rädd för det. Jag kan ju för fan prata flytande Thailändska, så jag kan ju snacka med dem där nere. Och sen vet jag att min morbror skulle hjälpa mig med allt och så. Så kanske åker vi ner dit trots att mamma och bror inte hänger med. Det är dags att släppa taget om mammsen ibland;)


Visst lockar det er också?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0