12e april 2011

Jävla skit väder..

Trodde seriöst våren var påväg när vi fick så fint väder i helgen, men jag hade tydligen helt jävla fel! Trist..
Idag vaknade vi hyfsat tidigt. Min dag började med att byta en fylld bajsblöja! Haley hade kletat ut allt bajs på benen så det var bara att tvätta av det och se jävligt nöjd ut!
Sen mös vi en stund i sängen, gud Haley börjar verkligen förstå allting. När man gör en grimas åt henne så gör hon exakt likadant tillbaka. När man gör något ljud försöker hon genast göra likadant! Hon är duktig min lilla tös!
Förresten så har jag nog inte berättat att hon håller på att få sin första tand! Den är snart ute. Den syns lite lite nu, men inte helt hundra ännu. Men lägger man märke till den så ser man den!
Hon börjar bli stor! Bra men sorligt! Hon har ju inte varit lite tillräckligt länge ju:(
Men sen när hon är inne i trotsåldern så kommer hon säkerligen att vara det så jäkla länge!
På tal om annat så har jag precis gett Haley lite mellanmål, en banan och en safari yoghurt. Nu klarar hon sig fram tills kvällsmiddagen. Hampus skicka precis och sa att han hade slutat. Stackars de som står ute och jobbar i skit väder.. Jag hade aldrig klarat av det!
Förresten igår så ringde jag till min gamla skola, där jag gick 7-9an. De hade skickat hem mina betyg till mig. Så nu ska jag skriva ut de andra papprena och skicka iväg dem. Och hoppas på att jag kommer in så snart så möjligt! Sen så har jag letat jobb för ett helt ishockylag. Men jag trivs!
Sen nu håller jag på att hitta en nagelkurs. Jag har bestämmt mig! Jag vill hålla på med naglar, jag vill hålla på med glitter, fina stenar, fina målningar och naglar som fräschar upp en person!
Jag vill bygga på naglar, det är det jag vill hålla på med! Och mamma stöttar mig vid det. Mamma ska hjälpa mig med kostnaden för kursen. Och det är jag tacksam för!
Jag har haft problem med det här med att "veta" vad jag vill hålla på med.
När jag var mindre drömde jag om att jag skulle sälja kläder, stå i kassan och det vill jag ännu!
Jag älskar det där knappandet och jag älskar alla kvitton eller allt med papper att göra!
Och jag var tveksam från början då mamma bad mig gå nagelkurs, jag var inte säker på om jag ville lägga ner massa pengar på något jag inte ens visste jag ville hålla på med det. Men idag vet jag!
Jag vill hålla på med naglar, med gele, färger, glitter!
Låter kanske helt jävla stört, men varje gång jag ser bilder på naglar som är påbyggda blir jag kär och blir så uppspelt och tar genast fram mina egna saker och vill börja designa lite. Men oftast så är Haley vaken eller så råkar jag väcka henne.."/
Kanske kommer jag att jobba i en klädaffär också, vad vet jag?
Men just nu vill jag gå denna nagelkurs och börja jobba.. Även fast jag inte har en egen salong så kan man alltid hyra in sig eller göra hemma först.
Jag gör hemma nu också, men de geler som jag har är inte så bra har jag märkt. Jag vill ha något som är bättre något som är bra! Mycket bra! Som håller i vått och torrt! Och jag kan inte hitta de geler om jag inte går en utbildning och kan köpa det där ifrån eller beställa ifrån dem.
Jag har alldels för många tankar just nu, så nu ska jag skriva ut lite bilder på lillan. Vi hörs i ett bättre inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0