A cinderella story

Har precis suttit och tittat på A cinderella story. Den gick ju igår kväll(lördag) och Hampus spelade in filmen till mig. Inte hela dock i och med vi satte på tven när den redan hade börjat.
Men där jag sett det ifrån så är jag kär i filmen. Första gången jag sett den. Jag vet att den är gammal nu, men så är det. Ibland är man inte först ut.
Sen skådespelarna i filmen är fantastiska! De kunde inte valt bättre till huvudrollen.
Jag börja gråta i slutet av filmen. Den var så bra! Och ännu en film som påminner mig om så mycket.
Den hära Sam som är prinsessan sliter och slavar för sin styvmamma och sina syvsystrar, och ger inte sig själv någon som alls egentid, men en dag står hon där och läser en text på väggen och ändrar sig totalt. Misstolka mig rätt, hon ändrade sig på ett bra sätt! Hon blev stark och stod upp för sig själv. Hon vågade visa vem hon "egentligen" var. Och försökte inte dölja det. Hon försökte hela tiden dölja den riktiga personen i henne för att hon inte kände sig tillräcklig. Vilket var helt fel. Prinsessan jag snackar om är Hilary Duff och Prinsen är Chad Micheal Murray.
De är verkligen ett fantastiskt par i filmen, nästan så man önska att de var ihopa på riktigt.
När jag såg denna filmen så väckte det att verkligen måste vara stark för att klara allt, och att allting löser sig!
Man ska stå för vem man är, även fast man inte känner sig tillräcklig. Man ska inte vara någon annan än den man är. Och de som trampat ner på en och gett en skit, kommer en dag att få tillbaka. Fast dubbelt upp!
Sen klickade mig att man klarar allt bara man vill.
Sen så var det en sak till jag kände mig så träffad av och det var första kärleken.
Jag levde mig verkligen in i det. Speciellt när de stod där och pussades i regnet. Så vacker♥
Jag kan ärligt säga att jag inte kommer ihåg känslan av att vara kär, av att bli sårad/lämnad, eller första kyssen längre. Det var så länge sen. Men jag vet att det är något vacker och underbart. Att det pirrar i hela kroppen av lycka. Jag kommer ihåg det, men kommer inte ihåg känslan.
Men när jag såg filmen fick jag på något sätt tillbaka den känslan. Men ändå inte.
Aja, nu ska jag inte sitta och skriva mer. Ska sova, vilket jag inte gjort ännu.
Men se filmen om ni aldrig sett den!
Hilary Duff & Chad Micheal Murray♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0