fördelar & nackdelar

Tänkte skriva ner lite fördelar och nackdelar med att vara ung mamma.
Många ser alltid det från den ljusa sidan, att det är fint, vackert, underbart osv. Men det finns många som glömmer att tänka på att det faktiskt också finns nackdelar.
FÖRDELAR;

- det är underbart att vara gravid, att se tjock ut. Och att veta att det finns något levande i dig.
- att se barnet för allra första gången.
- inreda barnrum, köpa kläder.
- att du har något du måste ta ansvar för.
- du har någon att älska för resten av ditt liv.
- du vet att människan bara är DIN!
- att vakna upp och se ditt barn, att gå och lägga sig och veta att du kommer att vakna upp och se det dagen efter.
- att hitta på massa roliga saker.
- att ha någon att prata med fast dem inte kan prata.
- att ha någon vid sidan av dig alltid!
- att det enda du bryr dig i hela världen är ditt barn.
NACKDELAR;
- får man barn som ung, så får man aldrig leva sitt liv som en tonåring! du måste offra allt!
- innan du ska göra något måste du fixa barnvakt, går det inte så får du stå utan!
- du kanske aldrig blir klar med din utbildning.
- svårare att få jobb.
- du kan aldrig unna dig själv något, utan du måste i första hand tänka på ditt barn.
- har verken du eller din kille jobb och studerar, får ni offra ännu mer.
- det är ett stort ansvar, så kan man inte ta hand om sig själv så kan man inte ta hand om någon annan.

Det finns väldigt många för-nackdelar med att vara en ung mamma/pappa. Man får offra mycket, men man får minst lika mycket tillbaka.
Jag älskar att vara mamma. Men hade jag fått välja så hade jag väntat ett par år till.
Men jag ångrar inte att jag har Haley idag. Jag älskar henne och hon älskar mig.
Jag försöker så gott jag kan. Och jag kämpar. Men det är svårt. Men jag och min pojkvän försöker få det att gå ihop iallafall.
Ni som vill ha barn som unga, tänk igenom innan. För när ni väl gjort ett beslut, kan ni inte ångra er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0