På tal om amma..

Läste på en blogg igår att hennes läsare klaga väldigt mycket om att hon inte amma.
Varför hon inte gjorde det osv..
Jag kan inget annat än att försvara henne i och med jag varit med om det. Jag har försökt amma, suttit där en lång tid för att få det att funka, och sen när det funkat så har jag suttit där och bitit mig på läppen för att det gjort så jävla ont och varit så jävla obehagligt.
Och sen när jag delat upp så att Haley både får flaska och bröst för att brösten är lite ömma och inte producerar lika mycket mjölk. Och sen när man ska gå tillbaka till brösten så vägrar hon att ta imot det. Utan föredrar flaskan istället för bröstet. Då blir man så känslig och vill bara gråta. Men man gör det inte, utan man fortsätter att kämpa. Men istället så skriker hon, och man vill bara ge upp. Men man får inte det. Man kämpar och tillslut tar hon lite och sedan släpper hon och sådär upprepas det varje gång man ska amma.
Och sen när man börjat få in tekniken så tar mjölken slut istället! Fattar ni hur lack man blir? SVAR NEJ!

Ni som inte har ammat, ni har absolut ingenting att komma med. Ni ska bara hålla tyst!
Och om man ska amma, det bestämmer man själv. Det är upp till var och en.
Men visst är det bra att amma, det är gratis, det är nyttigt för barnet, det är enklare men också så mycket svårare. Det tar tid innan man får in tekniken! Men känner man verkligen att det inte går och att man tycker det tar alldeles för lång tid innan man får rätt på det så ska man inte amma för att någon annan tycker det!
Jag ammade i 1 månad. Efter bara en vecka får jag feber och mår skit! Jag köpte en pump och började pumpa istället, det gick bra enda tills bröstmjölken tog slut. Jag blev skit arg. Jag hade suttit och kämpat med hon från BVC med att Haley skulle ta mitt bröst, men Haley vägrade. Mina bröst är konstiga och Haley har inte velat suga på mina bröst sen hon kom ut. Men det blev ännu värre när hon fick dela på flaskan och brösten. Hon vägrade ta brösten efter flaskan.
Så ni som klagat på denna tjej, var tyst innan ni verkligen vet hur det fungerar! Det är inte så lätt som ni tror att det är!
Jag trodde också först att det bara var till att ta ut pattarna och stoppa den i munnen på ungen och sen var det bra där. Men det är långt ifrån så lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0