haley förtjänar det bästa..

oavsett hur allting blir, så kommer Haley alltid att förtjäna det absolut bästa.
det är hon som kommer först. och från och med nu tänker jag släppa alla andra problem. rikta in mig på haley. den senaste tiden har jag mått dåligt, och det har haley med.
jag har försökt göra det bästa av saken. hittat på något med haley varje dag, lekt med henne även fast hon tycker att jag stör henne. jag har försökt stå på mig! för jag vet att mitt liv kretsar runt henne, att hon är den absolut finaste människan och att hon förtjänar det absolut bästa!

oavsett om jag och hampus ska gå skilda vägar så ska jag fortfarande stå på mig och finnas för min dotter. oavsett vad som än ska behövas. jag ska aldrig trycka ner mig själv och inte låta någon annan göra det heller.
haley förtjänar att må bra, hon är bara ett barn.
ett barn ska må bra, under hela uppväxten.

jag har själv haft en uppväxt som varit lite till och från. men här står jag idag och är en stolt mamma.
allting går att bearbeta bort, det må ta tid, men tiden läker alla sår?
jag har försökt bearbeta bort allt jag gått igenom, jag fick inte världens bästa uppväxt. så därför kommer jag att göra allt för att haley ska få den uppväxt jag inte fick. oavsett vad jag ska behöva offra. jag kan ge mig fan på att jag kommer att lyckas! det handlar bara om vilja!

självklart hoppas jag på det bästa, att vi kan vara en familj. så som vi var förr. men jag vill inte gå tillbaka till något som får haley att må dåligt! hon behöver inte föräldrar som bråkar och slåss.
hon behöver inte höra oss skrika. hon behöver trygghet. det är det enda ett barn behöver som allra mest!
hade vi inte haft haley så tror jag inte vi hade hållt oss ända hit, vi hade nog gått skilda vägar för länge sen.
vi kan fortfarande göra det nu. men det är svårare när man har något gemensamt. svårare när man har något tillsammans. och det är tufft för oss båda två! eller alla tre.
vi vill träffa haley varje dag, åtminstone jag! jag hade fått panik om jag inte hade fått träffa haley på en vecka, två eller vad de nu ska behöva vara.

visst att jag kunnat lämna över henne till mamma över en helg, men jag har alltid vetat att vi kommer tillbaka till tre igen. nu kommer det alltid att bara vara två. och det är det som skrämmer mig.
men oavsett vad som ska behövas så går haley först! & hon ska få det bästa av allt.
hon är vår skatt, vår prinsessa och allt kretsar runt henne!



Kommentarer
Postat av: Sari

bra och sant skrivet



Jag hade en kass barndom och man glömmer den aldrig....man glömmer inte heller om man fått en fin barndom med mycket kärlek och tillit....Du är en bra mamma



kramar

2011-06-26 @ 09:49:33
URL: http://tuulikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0