Livet är för kort, ta hand om varandra♥

..inatt gick en som Hampus kände bort. Även Ponne kände honom.
Han var endast 17år(94:a). Han var med en bilolycka eller vad man ska säga, epatraktor eller vad det var.
Hur som helst så känner inte jag den människan, men jag lider med hans familj, nära och kära. Och jag lider med Hampus och Ponne. Jag vet att de mår dåligt. Vi var vid olycksplatsen innan vi körde hem. Ponne gick ut lite osäkert. Han kommer tillbaka inom 5minuter öppnar dörren där jag sitter och sa att det var hemskt, och började grubbla för sig själv. Jag såg de där döljande tårarna och det gjorde så jävla ont. Ponne är Hampus barndomsvän, jag lärde känna Ponne för kanske 1½ år sedan, men jag och han har verkligen kommit överens och funkar bra ihopa. Han är en underbar människa, så det gjorde så jäkla ont att se honom stå där och påpeka alla delar av bilen som la där. Rutan han såg som var helt krossad och blodet där på. Han stod och bara stirra. Jag grät inombords!
Jag hatar att se någon som står mig nära ledsen, jag hatar att en människa som jag älskar mår dåligt!

Jag ville säga något, men jag visste inte vad. Tyckte det var bättre att hålla munnen annars kanske jag sa något fel.
Det enda jag sa var bara; "-förstår du nu varför jag säger till er att köra försiktigt, att man inte ska ta några som helst risker. Och speciellt inte när man druckit."
Man ska ha respekt för farten, man ska fan se det som ett hot! Vad som helst kan hända.
Anledningen till att jag inte klev ur bilen ikväll är för att jag inte klarar av sånt. Inte en plats där det hänt en olycka och någon gått bort. Det känns inte bra. Samma förra gången Lina och Hampus kompis gick bort i en bilolycka. Jag klev inte ut. Jag är rädd, jag blir så jäkla rädd och ledsen även fast jag inte känner personer som avlidit. Jag hatar att livet är orättvist och att man inte kan få någonting tillbaka.
Det är så många som gått bort nu den senaste tiden, speciellt ungdomar i 17-20 års ålder. Jag har läst mycket, och jag hatar det! Tänk, deras liv har inte ens börjat. Och de får inte ens chansen att pröva leva sitt liv. De får inte ens en enda chans! Det är orättvist.
Och folk som går och säger att de vill dö och sånt, det är dumt. För tänk på de som verkligen dör! De väljer inte det själva. Utan det bara händer!

Livet är för kort, så ta hand om varandra istället. Visa kärlek, ge varandra närhet och värme!
Jag lider med alla som känner denna killen! Jag beklagar verkligen! Jag lider med hans föräldrar. Tänk om detta hade hänt Haley, jag hade gått under jorden. Jag hade nog inte ens klarat trycket!
Ta vara på tiden ni får tillsammans..
Jag förstår inte hur alla känner nu som kände honom. Men jag kan säga en sak, hade det varit någon som jag kände eller är kompis med så hade det blivit kaos med mig. Jag hade nog gått på händer!
Allt jag ville var bara att säga att ta hand om varandra!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0