oplanerat men inte oönskad!

Ni som följt min blogg länge vet hur min graviditet gick till.
Jag visste inte om att jag var gravid förens i vecka 17-18. Jag hade inte en enda aning och tänkte inte på det för fem öre. Vilket betyder att det inte var en planerad graviditet. Men trots det så står jag här idag och har en lite underbar och varm familj. Jag har fått massa kommentarer innan som jag inte velat ta upp här på bloggen, för jag vill inte snacka om det ens. Kommentarerna har typ varit såhär; "älskar du din dotter mindre nu när du inte planerade henne?", "tycker du om din dotter trots att du inte planerade henne?" "kommer du att älska din dotter som inte var planerad lika mycket sen om du får ett barn till som du planerar?".
Hör ni själva hur det låter? Hör ni hur dumt det låter och hur ont det gör i mig när jag läser det?!
Hur kan ens människor skriva något sådant? (JAG VET ATT DET ÄR FOLK JAG KÄNNER ELLER HAR KÄNNT SOM SLÄNGT UT DEM KOMMENTARERNA! IALLAFALL EN HEL DEL!)

Jag vet inte hur jag ska förklara det för er, jag vet inte vad jag ska skriva eller svara. Men jag kan säga så mycket som att Haley var inte planerad, och det kan jag erkänna för henne när hon blir äldre, men jag kommer också att förklara för henne och övertyga henne om att hon inte var oönskad bara för det!
Så fort jag fick reda på att jag var gravid så slutade jag röka, sluta dricka, slutade vara ute sent, och började planera, började växa upp och mogna. Jag började se mig själv som en mamma.
Haley må vara oplanerad, men inte oönskad för oss!
Inte för någon av oss, vi var redo för att ta imot henne. Vi ville välkomna henne på bästa sätt, och idag är hon bedårande! Hon får oss att känna lycka varje dag!
Jag är helt säker på att hampus föräldrar är glada över att hon finns, och jag VET att min mamma älskar henne mer än något annat. Och jag är säker på att Haleys moster/morbror/faster älskar henne och är glada att de är vad de är till henne!
Jag vet inte hur jag ska svara på frågorna jag fick, men jag kan försöka svara på dem alla här och nu!
-Jag älskar min dotter, och jag hade aldrig kunnat få det bättre. Jag fick världens finaste tös och hon betyder mer än världen för mig! & jag kommer alltid att älska henne lika mycket. Jag tänker inte en sekunde på att hon inte var planerad, att min graviditet var ett misstag men att det blev som det blev. ALDRIG, jag har aldrig tänkt den tanken. Jag har öpnnat mig för henne och välkomnat henne till mig och det har Hampus också!
Hon kommer aldrig vara ett misstag som vi fick ta hand om för mig, hon kommer att vara det absolut bästa jag fått! Det är det bästa oplanerad grej jag gjort och fått!♥
Hon är vårat liv och jag kommer aldrig någonsin att älska henne mindre! Inte ens om hon får ett syskon som är väl planerat, Haley kommer vara lika mycket älskad och värd!

Nu fick ni svar på det och jag hoppas att ni förstår och att det inte blir mer av det nu!
Det är skillnad på oplanerad och oönskad!

det är min skatt!

den bästa oplanerad grej som någonsin hänt mig♥

titta, vilken underbar flicka jag har♥

älskar att sova hos pappa!

där har ni sett lite av henne, säg mig; finns där något att klaga på hos denna tös?
Hon är ju perfekt precis som hon är!♥

Kommentarer
Postat av: Ylva Lee - Blivande ung mamma

Förstår PRECIS vad du menar :)

2011-05-18 @ 15:28:27
URL: http://shuang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0